Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Jastkowie uprzejmie informuje, że w dniu 17 października 2022 r. została opublikowana ustawa o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej (Dz. U. 2022 poz. 2127). Zgodnie z ww. ustawą Minister właściwy do spraw energii określi, w drodze rozporządzenia, wzór wniosku o wypłatę dodatku elektrycznego. Na chwilę obecną nie zostało jeszcze ogłoszone rozporządzenie.
Wniosek o dodatek elektryczny będzie można złożyć od dnia 01-12-2022 r.
Dodatek elektryczny przysługuje, jeśli główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego jest zasilane energią elektryczną i źródło to zostało zgłoszone lub wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2022 r. poz. 438, 1561, 1576 i 1967), do dnia 11 sierpnia 2022 r., albo po tym dniu – w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych lub wpisanych po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o których mowa w art. 27g ust. 1 tej ustawy.
Dodatek elektryczny to jednorazowa pomoc, która wynosi:
-
1000 zł
-
1500 zł (w przypadku gdy zużycie energii elektrycznej w gospodarstwie domowym
w tym samym miejscu zamieszkania w 2021 r. wyniosło więcej niż 5 MWh)
Aby uzyskać dodatek elektryczny w podwyższonej kwocie, do wniosku należy dołączyć rozliczenie roczne z przedsiębiorstwem energetycznym potwierdzające zużycie energii elektrycznej w 2021 r. przekraczające 5MWh.
Wnioski o wypłatę dodatku należy złożyć od 01-12-2022 r. do 01-02-2023 roku.