ZMIANY W PROGRAMIE
Od 25 stycznia 2022 r. dofinansowanie w ramach programu „Czyste powietrze” odbywa się na trzech poziomach:
-
PODSTAWOWY poziom dofinansowaniaobejmuje osoby, których roczny dochód nie przekracza 100 000,00zł
-
PODWYŻSZONY poziom dofinansowaniaobejmuje osoby, których przeciętny miesięczny dochód na osobę w gospodarstwie domowym nie przekracza:
- 1 564 zł (gospodarstwo wieloosobowe)
- 2 189 zł (gospodarstwo jednoosobowe)
-
NAJWYŻSZY poziom dofinansowania obejmuje osoby, których przeciętny miesięczny dochód na osobę w gospodarstwie domowym nie przekracza:
- 900 zł (gospodarstwo wieloosobowe)
- 1260 zł (gospodarstwo jednoosobowe)
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Jastkowie prowadzi PUNKT KONSULTACYJNO -INFORMACYJNY, w poniedziałki i czwartki w godzinach od 7.30 do godziny 12.30.
W ramach pracy punktu konsultacyjno- informacyjnego pracownicy nieodpłatnie udzielają informacji dotyczącej Programu „Czyste powietrze”. Pracownicy punktu, w godzinach pracy punktu, udzielają również pomocy w założeniu konta na portalu beneficjenta oraz w wypełnieniu wniosku
o dofinansowanie i wniosku o płatność.
Pracownicy punktu organizują również spotkania dotyczące programu „Czyste powietrze” dla osób zainteresowanych programem. W przypadku zainteresowania ze strony mieszkańców pracownicy punktu konsultacyjno- informacyjnego mogą udzielać informacji na spotkaniach zorganizowanych przez radnych czy sołtysów gminy Jastków w godzinach popołudniowych lub soboty (za zgodą Kierownika GOPS), celem promowania programu, udzielania informacji o programie i zmian w programie.
Osoby zainteresowane organizacją spotkania lub zaproszeniem pracowników na spotkanie prosimy o kontakt z tut. Ośrodkiem pod numerem telefonu 81 50 20 477 wew. 19 lub 20.
DO WYPEŁNIENIA FORMULARZA WNIOSKU O DOFINANSOWANIE W RAMACH PROGRAMU „CZYSTE POWIETRZE”
PROSIMY O PRZYGOTOWANIE M.IN.:
-
Imię, nazwisko, PESEL, adres zamieszkania, adres do korespondencji i numer telefonu wnioskodawcy, ADRES E-MAIL(konieczny do założenia konta na PORTALU BENEFICJENTA oraz przekazania wniosku w wersji elektronicznej !), PESEL współmałżonka,
-
ADRES ZAMIESZKANIA współwłaścicieli budynku, jeżeli zamieszkują w innym budynku/ miejscowości, niż budynek wnioskowany,
-
NR KSIĘGIU WIECZYSTEJ (zaczynający się na LUI1/…../…)- uwaga- w przypadku braku nr księgi wieczystej proszę przygotować akt notarialny budynku (ksero potwierdzone przez wnioskodawcę za zgodność
z oryginałem tj. z zapisem „Potwierdzam za zgodność z oryginałem” i podpis wnioskodawcy), -
NUMER DZIAŁKI (zgodnie z danymi ewidencji gruntów i budynków),
-
ROK WYSTĄPIENIA O ZGODĘ NA BUDOWĘ/ ZGŁOSZENIA BUDOWY (należy wybrać odpowiedni przedział czasowy np. 1980-1990),
-
POWIERZCHNIA CAŁKOWITA BUDYNKU/LOKALU MIESZKALNEGO (m2)- uwaga- powierzchnia całkowita liczona jest po zewnętrznym obrysie ścian. Do tej wartości wlicza się powierzchnię wszystkich znajdujących się w budynku kondygnacji, zarówno nadziemnych, jak i podziemnych (np. piwnica czy podziemny garaż), a także zewnętrzne schody, różnego rodzaju dobudówki i nadbudówki, balkony, tarasy i inne elementy wystające na zewnątrz poza ściany budynku.
-
Informacja czy w budynku/lokalu mieszkalnym prowadzona jest działalność gospodarcza (powierzchnia wykorzystywana na prowadzenie działalności gospodarczej w m2, liczba miesięcy w roku wykorzystania powierzchni na prowadzenie działalności gospodarczej, % powierzchni całkowitej wykorzystywanej na prowadzenie działalności gospodarczej)
-
Czy w ramach przedsięwzięcia zostanie zlikwidowane dotychczasowe źródło ciepła na paliwo stałe
(uwaga! zlikwidowanie dotychczasowego źródła ciepła na paliwo stałe jest konieczne jeżeli źródło ciepła nie spełnia wymogów programu! Ponadto informujemy, że podczas likwidacji „starego” pieca, należy pamiętać o dowodzie (tj. dokument likwidacji starego pieca np. z punktu skupu złomu), gdyż będzie on niezbędnym dokumentem do wniosku o płatność), -
DATA ROZPOCZĘCIA PRZEDSIĘWZIĘCIA (poniesienia pierwszego kosztu kwalifikowanego –
tj. data wystawienia pierwszej faktury lub równoważnego dokumentu księgowego) Uwaga! Nie starszy niż 6 miesięcy przed złożeniem wniosku! -
ZAKRES RZECZOWY PRZEDSIĘWZIĘCIA (tj. piec- jaki (pompa, kocioł gazowy, kotłownia gazowa, kocioł olejowy, zgazowujący drewno, na pellet drzewny, ogrzewanie elektryczne itp.) ? ocieplenie przegród budowlanych, stolarka okienna lub drzwiowa- ile metrów kwadratowych? Dokumentacja- czy audyt, czy dokumentacja projektowa czy ekspertyza? Do każdego wnioskowanego przedsięwzięcia prosimy o przygotowanie kwoty kosztów kwalifikowanych (tj. ile przedsięwzięcie będzie kosztowało).
-
Do poziomu dofinansowania NAJWYŻSZEGO i PODWYŻSZONEGO prosimy o przygotowanie ZAŚWIADCZENIA wydanego przez GOPS o przeciętnym dochodzie członka rodziny. Zaświadczenie wydaje się w ciągu 7 dni od złożenia wniosku.
-
Do PODSTAWOWEGO poziomu dofinansowania prosimy o przygotowanie dochodu WNIOSKODAWCY z PIT 37 (we wniosku o dofinansowanie w ramach Programu „Czyste powietrze” rozliczamy się za rok podatkowy, który rozliczyliśmy na dzień składania wniosku o dofinansowanie w Urzędzie Skarbowym, w przypadku braku rozliczenia za rok podatkowy 2021, prosimy o przygotowanie PIT-37 za rok podatkowy 2020, natomiast w przypadku rozliczenia się za rok podatkowy 2021 prosimy o przygotowanie PIT-37 za rok podatkowy 2021) oraz gdy Wnioskodawca posiada gospodarstwo rolne, prosimy o przygotowanie informacji o liczbie posiadanych hektarów przeliczeniowych.
Według ObwieszczeniaPrezesa Głównego Urzędu Statystycznegoz dnia 22 września 2021 r.w sprawie wysokości przeciętnego dochodu z pracy w indywidualnychgospodarstwach rolnych z 1 ha przeliczeniowego
w 2020 r. przeciętny dochód z pracy w indywidualnych gospodarstwach rolnych z 1 ha przeliczeniowego wyniósł w 2020 r. 3819 zł.
Szczegółowych informacji dotyczących programu również możecie Państwo uzyskać odwiedzając stronę internetową:
Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
w Lublinie (który przyznaje dofinansowanie i wydaje decyzję w sprawie dofinansowania),
w zakładce „Czyste powietrze” oraz poprzez kontakt z:
Biurem Programu Czyste Powietrze w Lublinie - Lublin, al. Kraśnicka 31, 3 piętro, lokal 302,
tel. 81 561 21 61, e-mail: czystepowietrze@wfos.lublin.pl
Ogólnopolską infolinią programu „Czyste powietrze”, która czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 16, tel. 22 340 40 80.
Stan powietrza w naszym kraju w okresie jesienno-zimowym wciąż budzi niepokój. Z myślą o walce ze smogiem powstał program "Czyste Powietrze". Program ten daje osobom fizycznym możliwość uzyskania wsparcia finansowego na ocieplenie domu, wymianę okien i drzwi, wymianę starego, wysoko-emisyjnego kotła grzewczego oraz na montaż instalacji fotowoltaicznej.
Wniosek w programie "Czyste Powietrze" może złożyć osoba, która jest właścicielem lub współwłaścicielem domu jednorodzinnego lub wydzielonego w takim domu lokalu mieszkalnego z wyodrębniona księgą wieczystą.
Dofinansowanie w ramach programu "Czyste Powietrze" można otrzymać na dwóch poziomach:
- podstawowym;
- podwyższonym.
Podstawowy poziom dofinasowania: dotacja do 30 tyś. złotych (dla osób, których dochód nie przekracza 100 tyś. złotych rocznie).
Podwyższony poziom dofinasowania: dotacja do 37 tyś. złotych (dla osób, których przeciętny miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego nie przekracza kwoty 1564 złotych netto- w gospodarstwie wieloosobowym albo 2189 złotych netto- w gospodarstwie jednoosobowym).
W Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Jastkowie z siedzibą w Sieprawicach powstał punkt konsultacyjno – informacyjny, w którym można uzyskać kompleksowe informacje na temat programu "Czyste powietrze" oraz uzyskać pomoc w wypełnianiu wniosku o dofinasowanie. Złożenie wniosku wraz z dokumentami jest całkowicie bezpłatne.
Punkt konsultacyjno – informacyjny jest czynny w poniedziałek i czwartek w godz. 7:30-12:30.
Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do punktu konsultacyjno - informacyjnego oraz kontaktu telefonicznego pod nr : 81 50-20-477